حمل انواع کانتینر بدون وقفه، اولویت اول استراتژی توسعه بازار کشتیرانی دریای خزر

 

به کارگیری کانتینر های تهویه دار جهت رفاه حال مشتریان و انتقال و حمل میوه با استفاده از کانتینر های تهویه دار از بنادر ایرانی حوزه دریای خزر به بنادر حوزه آسیای میانه توسط شرکت کشتیرانی دریای خزر

شرکت کشتيرانی دريای خزر دارای سرويس های منظم حمل کانتينر های 20 و 40 فوتی می باشد . 

خطوط حمل کانتینر کشتیرانی دریای خزر از بنادر شمالی ايران(انزلی – نوشهر – امیر آباد) به بنادر آستاراخان در روسيه(اسکله های VTS ( CGR - و بندر اکتائو در جمهوری قزاقستان و بالعکس دائر و فعال هستند.لذا حمل کلیه محمولات کانتینری ( صادراتی و ترانزیت) بصورت COC و SOC بطور کامل فعال میباشد.

-خطوط منظم :

1. بين آستاراخان روسيه و بنادر شمالی کشور و ( بالعکس ) دو بار در هفته

2. بين آکتائو قزاقستان و بنادر شمالی کشور و ( بالعکس ) دو بار در هفته

- ارائه خدمات موازی :اجاره کوتاه مدت و انتقال دريايی بار از نووروسيسک، ادسا، رستف، ماریپول، نيرولايف و بنادر حاشيه دريای سياه و بالکان

- حمل دریایی کالاهای حجمی:اين شرکت قادر به ارائه خدمات وحمل کالاهای حجمی از بنادرحاشيه خزرمانند:باکو، کراسنووسک ، ماخاچ کالا و غيره به بنادر شمالی ايران وغيره می باشد.

این شرکت خدمات فورواردی را به مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رساند :

1. صدور و اعلام به موقع مدارک مورد نياز در ارتباط با ارسال بار به مشتری

2. پوشش دادن و آماده سازی و ثبت بار،ِ پيشنهاد قيمت حمل بار و دادن اصلاحيه های مرتبط ، همکاری برای بارگيری و بار شماری ، فراهم کردن هماهنگی های لازم جهت ثبت سفارشات و دريافت و حمل سريع بار در مقام فورواردر ارائه مدارک مورد نياز صاحب کالا و ديگر اطلاعات از جمله خصوصیات بار، صور مختلفه حمل و ديگر اطلاعات لازم جهت حمل محموله

مروری بر توانمندی ها

c5

شرکت کشتیرانی دریای خزر با افتخار در راستای اعتلای خدمات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دریای خزر، درحوزه های ذیل توانمندتر از گذشته به ارایه خدمات حرفه ای می پردازد :

 

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: صادرات غیرنفتی با استفاده از ناوگان کشتیرانی دریای خزر از بنادر شمالی در سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با اتصال بندر فریدونکنار به شبکه حمل و نقل کانتینری کشتیرانی دریای خزر، اکنون بنادر اصلی شمالی ایران، اعم از آستارا، انزلی، کاسپین، نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد امکان خدمات رسانی به محمولات کانتینری را در پروسه های صادرات، واردات و ترانزیت دارند و این اقدام باعث افزایش سهم بنادر شمالی از جابه جایی و حمل بار می‌شود.

در این رابطه کاپیتان داود تفتی در گفت وگو با ایلنا با اشاره به راه اندازی حمل کانتینری از بندر فریدونکنار و ظرفیت بنادر شمالی، اظهار داشت: در حال حاضر میزان کالایی که از بنادر شمالی صادر می شود حدود ۳۰ درصد از کالاهایی است که از مرزهای زمینی ایران به کشورهای حوزه دریای خزر صادرات می‌شوند و ۷۰ درصد مابقی از طریق مرزهای ریلی و جاده‌ای عبور می‌کند و این موضوع نشان می‌دهد که سهم حمل دریایی قابلیت افزایش یافتن را دارد. هدف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بنادر شمالی هم استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود است و فعالیت‌ها و برنامه‌های کشتیرانی فقط مختص یک یا دو بندر خاص نیست.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بنادر شمالی انجام شده و باید کمال استفاده را از ظرفیت‌های این بنادر داشته باشیم، ادامه داد: کشتیرانی دریای خزر برنامه منظم حرکت کشتی‌هایش را در سایت خود اعلام کرده و این برنامه‌ منظم به اتاق‌های بازرگانی و سازمان بنادر و دریانوردی نیز اعلام می‌شود.

تفتی ادامه داد: بندر فریدون کنار هم یکی از بنادر شمالی است که ظرفیت خوبی برای جابه جایی کالا دارد و به واسطه نزدیکی به مسیر ترانزیتی می‌توان از ظرفیت آن بیشترین استفاده را داشت.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر تاکید کرد: در مرز جمهوری آذربایجان و در آستارا در مقاطعی با صف سه کیلومتری کامیون‌ها مواجه هستیم که ۹۰ درصد آنها ایرانی نیستند و برای انتقال این بار از جاده به سمت دریا باید فرهنگ سازی انجام شود که این روند در بنادر شمالی از چند ماه گذشته آغاز شده و روز به روز در حال تکوین است.

تفتی با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حمل و نقل دریایی به دنبال تحقق سه هدف است، افزود: هدف اول کاهش قیمت تمام شده است و تلاش می‌کنیم هزینه تمام شده برای مشتریان کاهش پیدا کند. هدف دوم کاهش مدت حمل است و به دنبال مدیریت زمان برای صاحبان کالا هستیم و هدف سوم حفظ امنیت حمل کالا است. وقتی باری با کانتینر از طریق دریا حمل می‌شود در همان بندر مبدا پلمپ شده و در بندر مقصد این پلمپ بازگشایی خواهد شد اما در حمل زمینی کالا بارها بازرسی می شود و همین تعدد بازرسی ها باعث افت کیفیت کالا می شود.

وی با تاکید بر اینکه عملا حمل دریایی در تمام این سه مورد گفته شده مزیت‌های رقابتی با بخش حمل جاده‌ای و ریلی دارد، گفت: کشتی که روز پنجشنبه بیست و هشتم اسفند ماه در بندر فریدونکنار بارگیری کرد، در نهایت کمتر از سه روز به بندر آکتائو می رسد و اگر بندرگاه خلوت باشد سریعا عملیات پهلوگیری انجام می‌شود. اگر صاحب کالا بخواهد به مقصد مسکو بخشی از مسیر را دریایی و بخشی دیگر را از طریق حمل و نقل ترکیبی انجام دهد، مدت زمان حمل بیشتر از یک هفته نخواهد بود اما همین مقصد در حمل جاده ای بیش از دوهفته زمان می برد.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به تفاوت قیمت حمل دریایی و زمینی اظهار داشت: قیمت‌ها در حمل دریایی یک قیمت واحد است اما در حمل زمینی از آنجایی که تعرفه عوارض کشورهایی مانند آذربایجان، ترکمنستان و روسیه به طور مداوم عوارض خود را تغییر می دهند، قیمت واحدی وجود ندارد.

تفتی با تاکید بر اینکه خط منظم از بندر فریدونکنار به صورت هفتگی برقرار شده، گفت: خوشبختانه در حال افزایش انتقال محمولات صادراتی از طریق حمل دریایی هستیم و دلیل اینکه دریا هنوز سهم کمی از جابه جایی‌ها دارد به دلیل عدم فرهنگسازی بوده است. از چند ماه گذشته فرهنگ استفاده از کانتینر و حمل دریایی در بنادر شمالی در حال نهادینه شدن و رواج است به طوری که صادرات غیرنفتی با استفاده از ناوگان کشتیرانی دریای خزر از بنادر شمالی در سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

دریافت برنامه منظم هفتگی حرکت کشتی ها

هم اکنون می توانید برنامه منظم هفتگی حرکت کشتی ها را دریافت فرمایید  !

کشتیرانی دریای خزر، حرفه ای و ممتاز در حوزه ارائه خدمات کشتیرانی
دریافت برنامه منظم هفتگی حرکت کشتی ها

KSSL QR Code 

اپلیکیشن اندروید

برنامه حرکت کشتی ها

برنامه منظم هفتگی حرکت کشتی ها

تماس با شرکت کشتيراني درياي خزر

تلفن: 3-01344423801
فکس: 01344428167
آدرس: گيلان،بندر انزلي،منطقه آزاد تجاري-صنعتي بندر انزلي،خیابان شهید مصطفی خمینی، شرکت کشتیرانی دریای خزر
کد پستی : 43145-17110
ایمیل : info@khazarshipping.com

پیوندها