تاریخچه شرکت

تاریخچه PDF چاپ
امتیاز کاربر: / 6
بدخوب 


كشتيراني درياي خزر  ( تاريخچه)

تنها ناوگان ملي كشور در حوزه درياي خزر

درسال 1371 همزمان با تجديد حيات روسيه فدراتيو و استقلال كشورهاي مشترك المنافع شرايط مناسب جهت فعاليت هاي بازرگاني خصوصا تجارت دريائي در حوزه درياي خزر فراهم شد . كشتيراني درياي خزر جوانترين شركت حمل و نقل دريائي در اين حوزه بوده است. با توجه به جوان بودن شركت و بهره وري از سيستم هاي امروزي و پيشرفته و ابزار هاي نو   با سابقه بیش از 25 سال کشتیرانی دریای خزر (KSSL )در مسیر رسیدن به اهداف متعالی و شایسته به عنوان یک شرکت حمل ونقل موفق و متعهد استوار و قوی ظاهر شده است.

کشتیرانی دریای خزر زمانی فعالیت خود را آغاز کرد که از قبل دو یا سه شرکت حمل و نقل دریائی دیگر در حال فعالیت بوده اند.اگر چه در ابتدای فعالیت این شرکت و حتی هم اکنون تعریف خاصی از محدودیت های بازرگانی یا قوانین مقبول بین المللی جهت اجرای مفاد قوانین جهانی – دریایی و حقو.ق مالکین کشتی, قوانین قابل قبول مربوط به بنادر, تسهیلات گمرکی و نهایتا" قوانین بین المللی کشتیرانی دراین بین وجود نداشت. شرکت کشتیرانی دریای خزر توانست به گونه ای مدیریت کند که خود را با حیطه کاری و قراردادهای موجود کشورهای حاشیه دریای خزر با توجه به تنگناها و محدویت های سخت موجود هماهنگ کرده و در راستای نیل به اهداف و خط مشی خود حرکت کند.

ابتدا به ساکن شرکت با خرید سه فروند کشتی مناسب ملکی بنامهای ایران بشیر, ایران بصیر وایران قدیر با ظرفیت مجموع 10805 تن, تاسیس شده وارد به تجارت دریایی منطقه شده و بعدها با اضافه کردن کشتی ایران دلیر با ظرفیت 5885 تن تناژ کلی : 16690 تن ثبت شد.

کشتیرانی دریای خزر با هدف فراهم آوردن ظرفیت مناسب و مقبول حمل و نقل و پاسخ دهی مناسب به نیازهای اساسی تجارت حمل و نقل منطقه سفرهای دریایی از بنادر انزلی و نوشهر به بنادر شمالی آستاراخان, ماخاچ قلعه, اکتائو , باکو, کراسنودوسک را آغاز کرد.بندر امیرآباد – نکا نیز بعدها یکی از نقاط فعالیت کشتیهای این شرکت گردید.

 اين شركت با هدف توسعه و گسترش ناوگان ملي – تجاري كشور در درياي خزر و. برقراري خطوط كشتيراني ايراني به كليه بنادر در حاشيه درياي خزر توسعه و بهينه‌سازي حمل و نقل دريايي و تثبيت حضور ناوگان ملي جمهوري اسلامي ايران در منطقه با توجه به افزايش حجم مبادلات تجاري ، بازرگاني ، اقتصادي در حوزه درياي در حال فعاليت مي‌باشد.

كشتيراني درياي خرر علاوه بر دارا بودن امكانات مناسب نظير كشتيهاي مدرن ملكي و مجهز و تحت كلاس مؤسسات طبقه بندي بين المللي دريانوردي و شبكه گسترده شعبات داخلي و دفاتر نمايندگي خارجي با بهره‌گيري از آخرين تحولات و دستاوردها در صنعت حمل و نقل دريايي، كارشناسان و   متخصصان مجرب در حمل و نقل دريايي پوشش كلوپ بيمه‌اي  محمولات صاحبان محترم كالا و صنايع و صادركنندگان محترم را با نرخهاي كرايه حمل رقابتي به صورت منظم ، مطمئن و سريع در درياي خزر حمل مي نمايد.

- اين كشتيراني ، اخيراً نيز به منظور بهبود و توسعه هر چه بيشتر ظرفيتهاي حمل و ارائه سرويسهاي بهتر و منظم تر به صاحبان محترم كالا ، علاوه بر كشتي هاي موجود خود ، تعداد چهار فروند كشتي نوساز حمل كالاي عمومي با ظرفيت هر فروند 7000 تن را خريداري و به ناوگان خود ملحق نمود كه در نوع خود بزرگترين در منطقه مي باشد

- كشتيراني دریای خزر محمولات تجار و صاحبان صنايع را بين بنادر شمالي كشور و بنادر خارجی حوزه دریای خزر توسط کشتیهای ایرانی و بنادر ولگا در روسيه و درياي سياه و بالعكس را با كشتيهاي اجاره اي مدت دار و با قيمت مناسب حمل مي نمايد.

- همچنين در راستاي كمك به صادركنندگان محترم كالا و حمل مواد خوراكي فاسد شدني ، اين كشتيراني اقدام به تهيه كانتينرهاي يخچالي 40 فوتي نموده كه در حال حاضر مورد استفاده تجار محترم قرار مي‌گيرد.

ضمناً كليه محمولات كانتينري (صادراتي و ترانزيت) از بنادر شمالي كشور وبه صورت C.O.C & S.O.C مي باشد.

 
 
 

شما در این صفحه هستید : معرفی تاریخچه